Instagram bedrijfsprofiel

Bedrijfsprofiel op Instagram in 10 minuten!

Een bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf op Instagram. Als (startende) ondernemer wil je natuurlijk zichtbaar zijn. Maar soms lijken de dingen veel ingewikkelder dan dat ze zijn.

Er komen ook veel onbekende begrippen op je af. Zaken waar je misschien nog nooit van gehoord hebt.

Ik snap dat want ik zat, en zit nog steeds weleens, in hetzelfde schuitje.

Op Instagram kan je op een laagdrempelige manier jouw bedrijf laten zien.

Het aantal Instagram gebruikers groeit enorm. Zeker weten dat ook jouw klanten daartussen zitten!

Enorm zonde dus om geen gebruik van Instagram te maken.

In deze blog leg ik je uit hoe je heel gemakkelijk van start gaat.

 

Ondernemen is kansen zien en ervoor gaan!

Om te beginnen maak je een bedrijfsprofiel aan op Instagram. Je gaat niet met je persoonlijke account aan de slag.

Waarom niet zul je nou misschien denken?

Je laat jouw bedrijf zien op Instagram, wordt beter zichtbaar als jouw bedrijf en niet als jou als persoon.

Social Media, en ook Instagram worden tegenwoordig door veel mensen gebruikt als zoekmachine. Hiermee zoeken ze dan winkels of bedrijven. Door met jouw bedrijf op Instagram aanwezig te zijn zorgt dit ervoor dat je ook beter vindbaar bent.

De andere reden is dat een bedrijfsprofiel je extra opties geeft. Statistieken over jouw volgers, hun gedrag, waar komen ze vandaan en wanneer zijn ze online.

Hoe maak je nu een bedrijfsprofiel aan?

 

Heb je nog helemaal geen Instagram account? Dan is dat de eerste stap.

Download de app Instagram op je telefoon en meld je aan door de stappen te volgen die aangegeven worden. Kies registreren en meld je aan met jouw Facebook-account, telefoonnummer of e-mailadres.

Kies je naam, dit wordt natuurlijk je bedrijfsnaam en stel je wachtwoord in. Je kan ook gelijk een profielfoto toevoegen. Sommige kiezen ervoor om hun logo als profielfoto in te stellen. Jouw volgers willen graag weten wie ze volgen daarom is het aan te raden een eigen foto te kiezen.

Nu is je Instagram account aangemaakt.

Je gaat nu je account omzetten naar een bedrijfsprofiel. Dit doe je door rechtsboven op de 3 horizontale streepjes te klikken. Vervolgens klik je op het tandwieltje onderin. Je gaat naar instellingen. Kies daarna de optie Account en overschakelen naar een professioneel account.

Gelukt! Jouw bedrijfsprofiel is nu klaar.

 

Biografie toevoegen aan jouw bedrijfsprofiel

 

Het is tijd om je bio toe te voegen. Dit is jouw visitekaartje op Instagram.

 

Instagram Biografie

 

Als volgers op jouw profiel komen is dit het eerste wat ze te zien krijgen. Samen met je profielfoto maak je met jouw bio de eerste indruk.

Je mag 150 tekens gebruiken voor je biografie.

In je biografie ga je duidelijk vertellen wat je doet, wat jouw volgers kunnen verwachten en een Call to action. Dit kan bijvoorbeeld zijn: Voor meer informatie ga naar mijn website en dan een link van je website erbij.

 

Het is nu tijd om te volgen en gevolgd te worden

 

Volgen

 

De basis van jouw bedrijfsprofiel is nu gereed.

Nu kan je beginnen met personen en bedrijven die je interessant vindt te volgen.

Je kan dit doen via het vergrootglas in je App.

Als je in het zoekscherm een onderwerp intypt waar jouw interesse ligt, vind je personen en tags.

Klik dan op een account, je kan nu zien hoeveel volgers dat account heeft. Hoeveel berichten het heeft gepost.

Wil jij dat account dan volgen klik dan simpelweg op de knop volgen.

 

Volgers krijgen

 

Het is natuurlijk ook belangrijk om zelf meer volgers te krijgen. Begin dus met posten op Instagram.

Je kan bijvoorbeeld posten over mijlpalen, tips delen, een kijkje achter de schermen en informatie geven.

Bij je bericht plaats je de juiste # , dit zorgt voor veel meer bereik. (hier kom ik een andere keer op terug).

In Canva kan je hele mooie visuals maken die bij jouw onderwerp horen.

In je story’s kan je ook video’s en foto’s delen.

Als je meer dan 100 volgers hebt bereikt, dan krijg je inzicht in jouw statistieken over jouw doelgroep.

Lekker posten dus en de interactie gaan.

Op naar de 100 volgers!!

 

Nog even wat voordelen van een bedrijfsprofiel op een rij!

 

# Volgers kunnen rechtstreeks contact met je opnemen door de contactknop in jouw profiel

# Je krijgt inzicht in het bereik van je berichten

# Zodra je 100 volgers hebt krijg je inzicht in jouw doelgroep en de mensen die jou volgen.

# Je kan acties maken en promoten in jouw story’s zonder gebruikt te maken van dure advertenties.

# Via de Instagram App kan je gemakkelijk switchen tussen jouw zakelijke en privé account.

Je hebt nu geleerd om een bedrijfsprofiel aan te maken op Instagram. En je kan zelf ermee aan de slag!

Het is nu belangrijk om de interactie aan te gaan, consequent te posten. Hiermee vergroot je jouw zichtbaarheid en dit levert jouw straks weer meer volgers op.

Heel veel succes en plezier met jouw Instagram account! Ik zou het leuk vinden als je mij gaat volgen op Instagram.

Heb je hulp nodig neem gewoon contact met mij op!